Autor: Małgorzata Zimniak
www.gosiarysuje.pl
Autor: Małgorzata Zimniak
www.gosiarysuje.pl
____________________________________
Autor: Małgorzata Zimniak
www.gosiarysuje.pl
Pozytywne myślenie w
biznesie – czy to w ogóle możliwe?
Jesteśmy tym, co o
sobie myślimy. Wszystko, czym jesteśmy, wynika z naszych myśli. Naszymi myślami
tworzymy świat. Budda
Nie tylko Budda, ale i współcześni psychologowie są zdania,
że to o czym myślimy i w jaki sposób myślimy wpływa na to, kim jesteśmy.
Pozytywne myślenie niestety czasami przychodzi bardzo trudno, zwłaszcza osobom,
które nauczyły się widzieć wszystko
w czarnych barwach. Specjalnie podkreśliłam wyrażenie „nauczyły się”, żeby
zwrócić uwagę, że pozytywne myślenie nie jest cechą genetyczną tylko czymś, co
nabywamy w ciągu życia.
Mamy początek roku - czas postanowień, obietnic i nowych
planów. Jak dla mnie jednym z najważniejszych postanowień noworocznych, a
jednocześnie jednym z najtrudniejszych jest właśnie nastawienie się na
pozytywne myślenie, zwłaszcza pozytywne myślenie w biznesie. Dlaczego jest to
trudne? Bo przecież zawsze znajdzie się jakiś powód, aby nastawić się
negatywnie: a to klient od miesięcy nie płaci za fakturę, a to działania
marketingowe są żmudne, a to kolejny wieczór trzeba przeznaczyć na pracę nad
zleceniem. Zwłaszcza początki w biznesie mogą być frustrujące.
Jedno jest pewne – prowadząc własną działalność gospodarczą
warto włączyć pozytywne myślenie! Ja w tym celu zaopatrzyłam się nawet w
książkę pt. „Moc pozytywnego myślenia w biznesie”. Niestety samo przeczytanie
czegokolwiek jeszcze nigdy nie doprowadziło nikogo do określonego celu, potrzebne
jest działanie i w tym przypadku odrobina pracy nad sobą. Dlatego wiedzę
teoretyczną na temat pozytywnego myślenia w biznesie postanowiłam podsumować w
pięciu punktach. Do zastosowania od zaraz!
Po pierwsze:
uświadomić sobie, że wiele zależy od nas samych
Scott W. Ventrella - autor wspomnianej powyżej książki
proponuje czytelnikowi przeprowadzenie pewnego doświadczenia: wypisania powodów,
dla których nie jest on w stanie wykorzystać w pełni swojego potencjału
biznesowego. Czynniki te można podzielić na wewnętrzne oraz zewnętrzne i jak
się okazuje, w 95 % przypadkach jako przyczyny niepowodzeń w biznesie
wymieniane są czynniki wewnętrzne. Są to zazwyczaj: niskie poczucie własnej
wartości, brak planowania, strach, niezorganizowanie… Doświadczenie to uświadamia
nam, że największe przeszkody tkwią tak naprawdę w nas samych. Jeśli się z nimi
nie uporamy, to wszelkie plany, zamiary i strategie, chociażby najlepsze, nie
doprowadzą nas do celu.
Po drugie: używać
odpowiedniego słownictwa
Ile razy mówimy sobie: „Znowu nie wyszło”, „Nie jestem w tym
dobra”, „Nigdy nie zdobędę tego klienta”
? Badania pokazują, że z tego, co sobie powtarzamy, podświadomość nie jest w
stanie odróżnić prawdy od fantazji. Jeżeli latami kreujemy w naszych myślach
negatywny obraz nas samych, działamy w sposób zgodny z tymi ograniczającymi nas
przekonaniami. Dlatego, kiedy tylko przyłapiesz się na negatywnych myślach
dotyczących nie tylko Ciebie, ale i danej sytuacji czy innych osób, postaraj
się znaleźć jakąś pozytywną cechę i to na niej się skup.
Po trzecie: raz po
raz „wyjść z siebie”
Warto raz po raz przyjrzeć się sobie czy danej sytuacji z
boku, w obiektywny sposób. Odpowiedzieć sobie na pytania: Czy rzeczywiście jest
aż tak źle? Czy już kiedyś musiałam poradzić sobie z podobnymi trudnościami?
Czy ktoś, kogo znam już to osiągnął? Nie warto dostrzegać problemów większych
niż one w rzeczywistości są.
Po czwarte: działać z
pasją
Pasja to najlepsza siła napędowa biznesu. Nawet jeżeli nasz
biznes nie jest oparty stricte o nasze zainteresowania, warto odnaleźć w nim
aspekty, które dodają nam skrzydeł, np. kontakty z klientami, poznawanie nowych
osób czy możliwość pomagania innym. Pasja rozumiana jest w tym przypadku jako
zaangażowanie, wkładanie serca i duszy w to, co się robi. A jeśli podchodzimy
do czegoś z zaangażowaniem i sercem, prędzej czy później musimy osiągnąć
sukces.
Po piąte: marzyć,
planować, wyobrażać sobie…
W osiągnięciu tego, czego się pragnie pomaga określenie
jasnych celów, najlepiej konkretnych, mierzalnych, zorientowanych na działanie,
realistycznych i określonych w czasie (zasada SMART). Zapisywanie celów sprawia, że jesteśmy
skupione, a naszą energię wykorzystujemy na działanie, a nie na rozpamiętywanie
porażek czy negatywne myślenie. W pozytywny nastrój wprowadzi nas również
częste wyobrażanie sobie, że już te cele osiągnęłyśmy. Wizja nas pokonujących
trudności czy znajdujących się na szczycie biznesowego sukcesu sprawia, że nasz
umysł dąży w tym kierunku. Przeskakując naszym sercem i umysłem ponad
przeszkodami, możemy pokonać realne przeciwności.
Pozytywne myślenie w biznesie może być wysiłkiem, ale
wysiłkiem bardzo opłacalnym. W 2013 roku życzę Wam samych
pozytywnych myśli!
Autor: Małgorzata Zimniak
www.gosiarysuje.pl
____________________________________
Dbamy o wizerunek w
Internecie
Chyba każda z nas zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest
dbanie o wizerunek. Dzięki temu jak wyglądamy, jak się prezentujemy, możemy
wpłynąć na postrzeganie nas przez innych. Dla szefa czy klienta chcemy być
kompetentne i profesjonalne, dla partnera – atrakcyjne, dla nowych znajomych –
sympatyczne, godne zaufania. Wizerunkiem - stosownym ubiorem i wyglądem w
sposób świadomy dajemy otoczeniu informację o sobie. Również każda firma potrzebuje
odpowiedniego wizerunku, a we współczesnym, zinformatyzowanym świecie wiele działań
wizerunkowych przenosi się do Internetu.
Portal egospodarka.pl pisał jakiś czas temu o badaniach,
których wynik pokazuje, że firmy aktywne w Internecie, na forach czy w serwisach
społecznościowych cieszą się większym zaufaniem. Ponadto ponad 50%
ankietowanych przyznało, że strona www przedsiębiorstwa jest równie ważna jak jego
ogólny, publiczny wizerunek. Dlatego od samego początku funkcjonowania firmy
musimy w sposób przemyślany budować jej wizerunek w sieci. Pomogą nam w tym
m.in.: odpowiednia domena, sprawna strona zawierająca wszelkie niezbędne
informacje czy profil na Facebooku umożliwiający szybki kontakt z klientem. Dzięki
Internetowi, który wykorzystuje takie elementy, jak: angażowanie, otwartość oraz
dialog, nasz biznes może zyskać zupełnie nową wartość, a naszą markę możemy
pokazać z zupełnie innej strony.
Wizytówka w
Internecie
Ile razy przed pójściem do jakiejś firmy sprawdziłaś ją w
Internecie? Jest to bardzo powszechne działanie. Dzięki temu, że Internet ma
nieograniczony zasięg oraz ogromną liczbę użytkowników, na stronę internetową
firmy trafia się częściej niż do jej siedziby stacjonarnej. Strona www to
miejsce pierwszego kontaktu klienta z Twoją firmą, dlatego ważne jest pierwsze
wrażenie. Czy jej wygląd jest
estetyczny? Profesjonalny? Czy się nie zawiesza? Internauta szybko traci
cierpliwość, więc budowa strony powinna umożliwić mu szybkie znalezienie
informacji i dotarcie do tego, czego potrzebuje. To co przyciągnie
potencjalnych klientów na stronę internetową to nie tylko informacje na temat
oferty firmy, ale również takie bonusy, jak porady, różnego rodzaju raporty
branżowe, analizy. Twoja firma jest dynamiczna - rozwija się, wprowadza nowe
produkty, zdobywa nagrody? Strona internetowa powinna to odzwierciedlać.
Obok strony internetowej, dobrym narzędziem do budowy
wizerunku w Internecie jest blog firmowy. Zazwyczaj jest on bardziej dynamiczny,
częściej aktualizowany oraz mniej oficjalny. Pozwala budować pozycję ekspercką,
zaprezentować kompetencje, kreatywność i wiedzę. Blog może być również źródłem
ciekawych informacji o produktach i usługach. O czym należy pamiętać prowadząc
blog firmowy? Przede wszystkim powinien on być pisany z pasją. Warto
odpowiedzieć również na pytanie, czy możemy sobie pozwolić na prowadzenie bloga.
Zajęcie to jest czasochłonne, a zaniedbany, nieaktualny, mało ciekawy blog
będzie raczej marną wizytówką naszego biznesu.
Ważna jest
komunikacja
Zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy w Internecie powinno
uwzględniać również aspekt komunikacji z klientami – potencjalnymi oraz
obecnymi. Należy pamiętać o udostępnieniu klientom kanałów umożliwiających
komentowanie działań firmy: na stronie powinien znaleźć się formularz
kontaktowy, w przypadku sklepu internetowego będzie to opcja recenzowania
produktów, na blogu firmowym - możliwość zamieszczania komentarzy. Na wizerunek
biznesu wpływa także to, w jaki sposób i jak szybko odpowiadamy klientom oraz
to, czy reagujemy na ich sugestie. Pamiętajmy, że wszelkie społeczności internetowe
- fora dyskusyjne oraz portale społecznościowe to również miejsca budowania
pozytywnego wizerunku firmy oraz utrzymywania bezpośredniego kontaktu z naszymi
odbiorcami. Dlatego warto być ze swoją marką na przykład na Facebooku, nie
tylko dlatego, że nasza konkurencja tam jest, ale dlatego, że mamy coś
ciekawego do powiedzenia, pokazania.
Nawet jeśli nie masz firmy, ale na przykład szukasz nowej
pracy lub zależy Tobie na profesjonalnym wizerunku, także musisz zadbać o swoją
„reputację online”. Jak się okazuje, wielu użytkowników Internetu szuka informacji
na temat swoich współpracowników, partnerów biznesowych, czy osób, z którymi idą
na pierwszą randkę. Z kolei raport dotyczący wyzwań, jakie stoją przed HR w
2012 roku świadczy, że rekruterzy coraz częściej sięgają do Internetu nie tylko
po to, żeby zamieścić tam ofertę pracy, ale także po to, żeby zweryfikować
informacje podane w CV kandydata.
Jak widać, nieważne czy szukamy nowej pracy, czy idziemy na
randkę, jesteśmy w centrum internetowej inwigilacji. Konieczność mądrego
zarządzania swoimi danymi w sieci jest coraz większa, a pomimo tego niewiele
osób zdaje sobie sprawy z konsekwencji swoich działań w Internecie. Przecież za
pośrednictwem Facebooka pokazujemy światu nie tylko to, jak wyglądamy na
zdjęciu, ale i jakimi osobami jesteśmy, jakie mamy poczucie humoru i pod jakimi
poglądami się podpisujemy.
Wykorzystując kilka prostych zasad możemy wpłynąć na to, jak
będziemy postrzegane w Internecie.
1. Ograniczaj dostęp do profilu w serwisie społecznościowym nieznajomym
osobom. Umożliwiają to ustawienia prywatności. Warto również wypracować własną
politykę przyjmowania osób do kręgu znajomych.
2. Przeprowadzaj cenzurę zamieszczanych zdjęć. Czy na pewno
chcesz, żeby Twój szef czy współpracownik, którego masz w znajomych widział
Twoje zdjęcia z ostatniej imprezy lub w bikini na plaży? Usuń także tagi z Twoim
nazwiskiem przy niezbyt reprezentatywnych zdjęciach znajomych.
3. Pokasuj wszystkie nieodpowiednie komentarze czy linki na
Twoim profilu.
4. Dbaj o aktualność danych (zdjęcia, dane osobowe, ostatni
pracodawcy) w serwisach profesjonalnych typu Goldenline i LinkedIn. To tam
pracodawcy coraz częściej szukają swoich przyszłych pracowników. W miarę
możliwości korzystaj w każdym serwisie z takiego samego zdjęcia i krótkiego życiorysu.
Na bieżąco dbaj także o uzupełnianie profili o najnowsze informacje z Twojego
życia zawodowego.
Autor: Małgorzata Zimniak
www.gosiarysuje.pl
________________________________
________________________________
Zakładanie
jednoosobowej działalności gospodarczej – nie takie straszne…
Odkryłaś swoje kobiece oblicze przedsiębiorczości, o którym
pisałam w poprzednim poście? Masz
świetny pomysł, uzbroiłaś się w biznesplan i jesteś zmotywowana, aby odnieść
sukces? W takim razie najtrudniejsze w drodze do założenia własnej firmy jest
już za Tobą.
Jednoosobową działalność gospodarczą można założyć łatwo,
bez ponoszenia kosztów. Jedynym kapitałem początkowym – oczywiście w zależności
od charakteru planowanej działalności - mogą być tylko Twoje pomysły i
umiejętności. W moim artykule krótko opiszę, jak wygląda rejestrowanie
jednoosobowej działalności gospodarczej i na co, podczas tej procedury warto
zwrócić uwagę.
Coś takiego jak rozsławione „jedno okienko” nie istnieje,
ponieważ oprócz wizyty w urzędzie gminy będziesz musiała udać się również do
ZUS-u i prawdopodobnie do urzędu skarbowego. Jednak samo uzyskanie wpisu do ewidencji działalności
gospodarczej jest prostsze niż to się wydaje.
Rejestrując firmę należy złożyć wypełniony druk CEIDG-1 do
Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej. Można to zrobić
online (na stronie www.firma.gov.pl),
jednak również w tym przypadku trzeba
będzie udać się do urzędu gminy. Wypełnianie wniosku online jest bardzo łatwe i
szybkie, strona poprowadzi Cię przez wszystkie rubryki i podpowie co i gdzie
wpisywać. Zajmuje to najwyżej
kilkanaście minut. Po wypełnieniu wniosku otrzymasz specjalny numer, z którym w
ciągu siedmiu dni będziesz musiała udać się do dowolnego urzędu gminy w celu
złożenia podpisu pod zgłoszeniem i już możesz przyjmować gratulacje – jesteś
właścicielką firmy. Możesz oczywiście wypełnić wniosek w tradycyjnej formie
papierowej i złożyć go w urzędzie. Ja wybrałam tę opcję, gdy zakładałam moją
działalność i muszę przyznać, że byłam pozytywnie zaskoczona wizytą w urzędzie –
wszystko szło sprawnie i szybko, a pomocne urzędniczki ze spokojem nanosiły
poprawki tam, gdzie popełniłam jakieś błędy (wypełnianie formularzy to nie jest
moja mocna strona).
Co jest potrzebne do
wypełnienia wniosku?
·
Twoje dane osobowe (w tym NIP, ponieważ
jednoosobowa działalność otrzymuje
dotychczasowy NIP właściciela)
·
Nazwa zakładanej firmy – to chyba najprostsza i
najprzyjemniejsza kwestia. W przypadku
jednoosobowej działalności gospodarczej jednym członem nazwy będzie Twoje imię
i nazwisko, przy którym możesz wpisać, dowolnie wybrany przez siebie, drugi
człon. Czym kierować się przy jego wyborze? Warto, żeby nazwa firmy była ona
unikalna, łatwo zapadająca w pamięć i sugerująca charakter działalności.
Lepiej, żeby była to łatwa i polska nazwa tak, aby klienci nie mieli problemów
z jej zapisaniem czy usłyszeniem (np. przez telefon). Warto również sprawdzić,
czy wolna jest domena internetowa z wymyśloną nazwą firmy, szczególnie jeśli w swoją
działalność będziesz prowadzić w Internecie.
·
Kody PKD – to cyfrowe symbole, które do celów
statystycznych opisują różne rodzaje działalności. W przypadku wypełniania wniosku online,
system wyświetli Tobie wszystkie kody, z których będziesz musiała wybrać te
pasujące do zakładanej działalności. Jeśli wypisujesz formularz papierowy, spis
kodów PKD znajdziesz na wielu stronach internetowych lub w postaci
kilkudziesięciu stronicowej księgi w urzędzie. Mało która działalność wymaga
tylko jednego numeru PKD.
·
Data rozpoczęcia działalności (ale nie
wcześniejsza niż data składania wniosku rejestracyjnego).
·
Adres, gdzie będzie wykonywana działalność. Może
to być miejsce Twojego zamieszkania (co będzie wiązało się z upublicznieniem
Twojego adresu - będzie on dostępny w rejestrze GUS), adres wynajmowanego
lokalu (wtedy opłaty związane za wynajmem możesz zaliczyć do kosztów firmowych
i odpisać od podatku) lub wirtualnego biura
(jest to usługa polegająca na tym, że za miesięczną opłatę otrzymasz
adres do rejestracji firmy).
·
Sposób prowadzenia rachunkowości - prowadzenie
księgowości na własną rękę (z pomocą np. komputerowego programu księgowego)
oszczędza pieniądze, z kolei zatrudnienie biura rachunkowego oszczędza czas. Jeśli
zdecydujesz się na biuro rachunkowe – konieczne jest podanie jego adresu.
·
Numer konta bankowego – przy czym nie jest
konieczne zakładanie nowego konta firmowego.
ZUS, podatki…
Kolejnym krokiem, już trochę mniej przyjemnym jest wizyta w
ZUS-ie. Musisz udać się tam w ciągu 7 dni od momentu otrzymania wpisu do
ewidencji gospodarczej. Niestety samozatrudniony musi samodzielnie opłacać
składki. Mam jednak dobrą wiadomość - osoby,
które po raz pierwszy będę prowadzić działalność gospodarczą mogą skorzystać z
niższych składek ZUS. Zniżka obowiązuje przez pierwsze 24 miesiące
działalności.
Urzędu Skarbowego nie musisz odwiedzać, jeśli z fiskusem
będziesz się rozliczała na zasadach ogólnych i nie będziesz płatnikiem VAT. W
przypadku wyboru podatku liniowego, karty podatkowej lub ryczałtu od przychodów
ewidencjonowanych konieczne jest poinformowanie o tym urzędu skarbowego za
pośrednictwem oświadczenia składanego osobiście lub listem poleconym. Jeśli
będziesz płatnikiem VAT, w swoim urzędzie skarbowym składasz formularz VAT-R i
opłatę skarbową 170 zł.
Na tym etapie większość
formalności związanych z zakładaniem działalności gospodarczej jest już
załatwiona. Masz już własną firmę, a ja życzę Tobie samych sukcesów!
Autor: Małgorzata Zimniak
www.gosiarysuje.pl
________________________________
________________________________
Kobiece oblicze
przedsiębiorczości
Polskie kobiety są przedsiębiorcze – tym pozytywnym
stwierdzeniem miło mi rozpocząć mój pierwszy tekst dla Fundacji Kobieta Nowego
Czasu. Co więcej, stwierdzenie to wynika nie tylko z mojej obserwacji
współczesnego świata, ale również z badań przeprowadzonych przez Główny Urząd
Statystyczny (podlinkowanie http://www.egospodarka.pl/78092,Przedsiebiorcze-kobiety-w-Polsce,2,39,1.html).
Według nich, pod koniec 2011 roku kobiety stanowiły 34,6 % przedsiębiorców w
Polsce. I chociaż przedsiębiorczych kobiet w naszym kraju jest mniej niż
mężczyzn, w porównaniu z innymi europejskimi państwami wypadamy pod tym
względem bardzo dobrze, bo na wysokiej - szóstej pozycji. Wyprzedzamy m.in.
Niemcy, Hiszpanię, Francję czy Wielką Brytanię. Przeciętna polska businesswoman
ma między 35 a 54 lat i posiada wykształcenie wyższe. Kobiety z reguły są
właścicielkami małych firm, działają w mniej dochodowych branżach niż
mężczyźni, a ich kapitał początkowy to najczęściej własne oszczędności.
Jakie są motywacje Polek, które decydują się założyć własną
firmę? Przede wszystkim jest to chęć polepszenia sytuacji finansowej, ale
również pragnienie samorealizacji, rozwoju zawodowego oraz pogoń za sukcesem.
Własna działalność gospodarcza daje kobietom możliwość zajmowania się tym, co
odpowiada ich kwalifikacjom, umiejętnościom i zainteresowaniom. Kusząca jest
również możliwość decydowania o swoim biznesie – w tym także o godzinach pracy.
Jest to ważny aspekt, który pozwala przedsiębiorczym kobietom godzić życie
zawodowe z obowiązkami rodzinnymi.
Pozytywny jest fakt, że Polki chcą się rozwijać i odnosić
sukcesy. Łamią one w ten sposób liczne stereotypy. Prowadzenie własnego biznesu
wymaga bowiem posiadania określonych, typowo męskich cech charakteru. Głównie
chodzi tutaj o skłonność do ryzyka oraz pewność siebie, której bardzo często
brakuje przedstawicielkom płci pięknej. Jednak jeżeli kobieta pokona strach, uciszy
wewnętrznego krytyka powtarzającego: „A co, jeśli mi się nie uda?” i założy
własną działalność, wtedy - znacznie lepiej od przeciętnego mężczyzny - radzi
sobie ze stresem, ciągłymi zmianami w przepisach i z konkurencją. Ponadto
kobieta w biznesie łatwiej buduje relacje z ludźmi i umie wykorzystywać swoją
intuicję.
Zastanawiałaś się nad założeniem własnej firmy? A może masz
już swój pomysł na biznes? Niestety sam pomysł i dobre chęci nie wystarczą,
przedsiębiorca powinien posiadać określone umiejętności i cechy charakteru. Jaka
jest zatem kobieta sukcesu?
Kreatywna i pomysłowa
Te cechy przydają się już na samym początku, kiedy to
określamy, czym będziemy zajmować się w ramach naszego przedsiębiorstwa. Świetny,
innowacyjny produkt lub usługa to klucz do sukcesu w biznesie. Poszukiwania pomysłów
warto zacząć w sobie poprzez odpowiedż na pytania: w czym jestem dobra? Co
lubię robić? Dobrze, gdy działalność biznesowa nas fascynuje, ponieważ łatwiej
robi się coś, co się lubi. Może się również okazać, że pomysłu wcale nie trzeba
szukać daleko. Nie od dzisiaj wiadomo, że potrzeba jest matką wynalazków –
wiele kobiecych biznesów, o których słyszałam miało swój początek w rozwiązaniu
problemów prowadzących je kobiet. Tak powstała na przykład agencja
pośrednicząca w zatrudnianiu opiekunek dla dzieci założona przez młodą mamę,
która sama miała problem ze znalezieniem niani dla swojego dziecka.
Przedsiębiorcza kobieta dzięki kreatywności umie nie tylko
znaleźć niszę dla swojej firmy, cecha ta pomaga jej również w rozwiązywaniu
problemów, z jakimi zmierza się na co dzień oraz w dostosowywaniu się do nowych
sytuacji.
Liderka
Właścicielka firmy nie czeka, aż ktoś nią pokieruje - jest samodzielna i niezależna, posiada cechy
przywódcy. W zarządzaniu personelem pomaga kobiecie wrodzona empatia i
zdolności komunikacyjne. Przedsiębiorcza kobieta, nawet jeśli zaczyna od
jednoosobowej działalności gospodarczej, musi posiadać umiejętność zarządzania
- zarządzania samą sobą, swoim czasem i finansami. Pierwsze kroki w pracy na
własny rachunek wymagają dużej samodyscypliny, dlatego przyda się również spora
dawka motywacji. Do cech liderki przydatnych w prowadzeniu własnej firmy należy
również umiejętność szybkiego podejmowania decyzji, często pod presją
czasu.
Planowo działająca
Jasna wizja i wytyczony kierunek działania umożliwiają skupienie
się na istotnych rzeczach w drodze do sukcesu. Dlatego w biznesie ważne jest
planowanie. Zanim przystąpimy do realizacji pomysłu na biznes , potrzebny
będzie biznesplan opisujący, co będzie
się działo z firmą przez najbliższe lata oraz strategia marketingowa. Przemyślane
działanie wymaga nieustannego wybiegania myślami do przodu, śledzenia i
rozpoznawania zmieniających się trendów oraz wymyślania nowych koncepcji.
Wytrwała
Jest to cecha, która pozwala sukcesywnie dążyć do celu. Mało
który biznes od początku jest sukcesem. Początkowy
brak widocznych efektów może być frustrujący i
zniechęcający. Realizacja takiego ambitnego planu, jakim jest własna firma
wymaga czasu, a wytrwałość polega na codziennym robieniu swojego wbrew
wszystkiemu, wbrew trudnościom i czasowym niepowodzeniom.
Bycie przedsiębiorczą kobietą nie jest łatwe, ale warto
pokonać swoje słabości, ponieważ żadne sukcesy odnoszone w pracy na etacie nie
przyniosą takiej satysfakcji, jak osiągnięcia własne i firmy rozwijanej pod
naszym nazwiskiem.
Znam wiele pań, które odniosły sukces w biznesie. Pozdrawiam.:)
OdpowiedzUsuńPozdrawiamy wszystkie Panie.:)
OdpowiedzUsuńBardzo fajny wpis. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńW dzisiejszych czasach nie ma żadnej różnicy czy to kobieta czy mężczyzna zakłada firmę i musi być ona przede wszystkim rentowna. Ja jestem zdania, że świetnie np. o zakładaniu spółki napisano w https://edokumenty.info.pl/aktualnosci/porady/jak-wyglada-proces-zalozenia-spolki i to wtedy przede wszystkim musimy zdecydować czy taka forma prawna nam pasuje.
OdpowiedzUsuńMi natomiast wydaje się również, że właśnie więcej kobiet na dzień dzisiejszy posiada firmy. Oczywiście mogę się mylić, ale tu należałby sprawdzić w oficjalne dane. Sam prowadzę działalność i wiem jak duże znaczenie ma wdrażanie systemów IT. Znakomite rozwiązania są z firmy https://www.connecto.pl/ i ja właśnie przede wszystkim na nich się opieram.
OdpowiedzUsuńŁadnie to wygląda.
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńWedług mnie strona internetowa dla firmy to podstawa. Ja dzisiaj trafiłam na tworzenie stron gdynia i chcę zamówić stronę www dla swojej firmy od Seo Mamut. Widziałam, ze mają wiele świetnych realizacji na swoim koncie i cieszą się pozytywną opinią wśród kleintów.
OdpowiedzUsuńBardzo fajny artykuł. Jestem pod wrażeniem.
OdpowiedzUsuńWydaje mi się, że samo prowadzeni firmy zarówno dobrze wychodzi kobiecie jak i mężczyźnie. Ja za to teraz chcę u siebie w przedsiębiorstwie wprowadzić elektroniczny obieg dokumentów https://www.connecto.pl/elektroniczny-obieg-dokumentow/ gdyż wiem, że bardzo mi się on przyda.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuń