piątek, 16 grudnia 2011

Kilka cytatów, wartych uwagi .


Autor: Nina Olszewska
                                                                                       

Dziś chciałabym się podzielić z Tobą kilkoma złotymi myślami, które zebrałam w różnym czasie z różnych miejsc. Mam nadzieję, że mi wybaczysz, iż w większości przypadków nie jestem w stanie podać źródła. Jednak są tak piękne i wartościowe, iż pomimo to postanowiłam je tu zamieścić. Owocnej lektury!


Jamie Miller w swej niesamowitej książce „Krótkie lekcje życia. gry i zabawy” pisze, iż każdy człowiek ma w sobie coś, co czyni go niezwykłym. Jak nasionka w środku jabłka mogą wykiełkować i stać się kwitnącym drzewem owocowym, tak każda osoba ma specjalne talenty i dary, które czekają, by się rozwinąć, które - odpowiednio pielęgnowane – uczynią tę osobę w jakiś sposób niezwykłą. Porównuje nasze talenty i możliwości do ziaren kukurydzy i wskazuje, iż: „Jeśli nie zrobimy nic, by je rozwinąć, będą w nas tkwiły niczym twarde, zimne, nieużyteczne ziarna. Jeśli damy im ciepło i energię (potrzebne do ćwiczeń i rozwijania zdolności), rozkwitną, przynosząc nam, jak i innym korzyść, a także przyjemność (zapach i smak prażonej kukurydzy)” (s. 51).

Pesymiści mówią: „Uwierzę, gdy zobaczę”, optymiści: „Zobaczę, gdy uwierzę” - Robert Schuller

Zig Ziglar, specjalista od problemów motywacji, porównuje ludzki umysł do ogrodu: „Kiedy w ogrodzie sadzisz kukurydzę, nie wyhodujesz ziemniaków. Wykiełkować może tylko to, co zasiejesz. Jeśli więc zasiewasz negatywne myśli w swoim umyśle, zbierzesz negatywne reakcje i postawy. Ponadto, gdy siejesz kukurydzę, jedno ziarno nie daje jednej kolby kukurydzy, lecz wiele kolb. Od czasu siewu do czasu żniw następuje ogromny wzrost liczby ziaren. Umysł pracuje w ten sam sposób: wszystko, co w nim zasiejesz, ulegnie zwielokrotnieniu: negatywne albo pozytywne myśli rozrosną się, tworząc negatywne lub pozytywne nastawienie”

„Umiejętność dostrzegania elementów pozytywnych nawet w niepożądanych zdarzeniach pozwoli każdemu być człowiekiem szczęśliwszym”

„Mamy tendencję do widzenia tych rzeczy, na których się koncentrujemy. Jeśli koncentrujemy się na rzeczach negatywnych w naszym życiu, to widzimy tylko takie rzeczy. Jeśli zaś koncentrujemy się na rzeczach pozytywnych, to mamy jaśniejszy obraz życia”

Ja robię swoje i ty robisz swoje.
Ja nie jestem na świecie po to,
żeby spełniać twoje oczekiwania,
a ty nie masz obowiązku spełniania
moich oczekiwań.
Ty jesteś ty, ja jestem ja.
Jeśli się spotkamy - to wspaniale.
Jeśli nie – to trudno.


„Za każdym razem, kiedy przegrywamy albo stajemy przed problemem, możemy potraktować to jako okazję nauczenia się czegoś nowego o nas samych, co sprawi, że będziemy silniejsi, by stawić czoło życiu w ukryciu”

„Jeżeli ustawicznie czekamy na szczęście (wymarzonego partnera, przyjaciół, pieniądze, karierę czy cokolwiek innego), by spłynęło na nas z kosmosu, to patrzymy w złą stronę. Szczęście to coś, co musi wypłynąć z naszego wnętrza. Moje własne szczęście zależy ode mnie samej i mojego nastawienia”

„Mamy w sobie siłę, by osiągnąć szczęście wewnętrzne – im dłużej siedzimy i czekamy, aż kiedyś zjawi się szczęście, tym więcej marnujemy czasu”


MODLITWA O POGODĘ DUCHA
Boże, daj mi łaskę,
abym ze spokojem przyjmował to,
czego nie można zmienić,
odwagę,
by zmienić to,
co może być zmienione,
mądrość,
aby umieć rozróżnić jedno od drugiego.
                                                           Reinhold Niebuhr

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz